گزارشی مختصر از برنامه "شیرکوه یزد"

دسته: اخبار باشگاه , گزارش برنامه
بدون دیدگاه
دوشنبه 25 بهمن 1395 15:40

گزارشی مختصر از برنامه  "شیرکوه یزد"

🔸سرپرست: آقای عباسعلی زارعی
🔸سطح برنامه: کوهنوردی دشوار
🔸تعداد نفرات: 9 نفر
🔸تاریخ اجرای برنامه: 26 تا 29 بهمن
🔸نام قله : شیر کوه یزد

سه شنبه ساعت 18 طبق قرار در ترمینال مشهد حاضر شدیم و ساعت19/5  به سمت یزد حرکت کردیم . ساعت 9/5صبح به یزد رسیدیم و بلافاصله سوار بر ونی که قبلا هماهنگ شده و در ترمینال منتظر ما بود به سمت تفت و روستای ده بالا روانه شدیم . ساعت 11/5 پس از رسیدن به روستا  و بستن کوله ها و پوشیدن لباس مناسب آماده حرکت شدیم . در ابتدای مسیر از چشمه ی ده بالا آب مورد نیاز خود را فراهم و در  تابستان خانه به ادامه مسیر پرداختیم . تا پس از ساعتی به دره ی نجیب با شیب نسبتا تند و ارتفاع زیاد برف  وارد شدیم که حرکت ما را تا انتهای دره کمی با دشواری همراه می کرد . در مسیر دره از زیبایی چشمه های جاری از صخره ها و رد پای حیوانات وحشی بر روی برف لذت بردیم . در انتهای دره بارش برف آغاز و پس از خروج از دره به سمت جان پناه با مه و باد همراه شد . سرانجام در ساعت 17/5 به جان پناه رسیده و پس از صرف شام آماده استراحت شدیم . قبل از خواب قرار بر بیدار باش راس ساعت 6 توسط سرپرست گذاشته شد. از همان ابتدای شب شدت طوفان و کولاک به حدی رسید که همگی ما  را در خصوص صعود فردا صبح نگران کرده بود . صدای کولاک هر چه میگذشت شدید تر و سهمگین تر میشد . صبح بعد از بیدار شدن مجبور شدیم تا ساعت 7/5 صبر کرده تا از شدت کولاک کاسته شود . حرکت خود را به آهستگی در مسیر خط و الراس طبق صلاحدید آقای زارعی آغاز کردیم .باد و کولاک از همان ابتدای مسیر حرکت را بر گروه دشوار کرده بود که با  نزدیک شدن به قله به شدت آن افزوده میشد  . مه و کولاک شدید رصد قله و پیدا کردن مسیر را دشوار ساخته بود ولی با استفاده از  تجربه بسیار بالای سرپرست برنامه و همکاری چند نفر از همنوردان آقایان شکیب ، عیدی ساعت 11 با در دست گرفتن دستان هم بر فراز قله فریاد شادی سر دادیم . پس از گرفتن چند عکس با سرعت به سمت جان پناه حرکت کردیم . ساعت 13/5 به جان پناه رسیدیم و پس از صرف تنقلات و بستن کوله ها ساعت 15 به حرکت به سمت دره پرداختیم . مسیر برگشت با توجه به بارش و کولاک شب قبل با ارتفاع بیشتری از برف همراه بود که حرکت تیم و برف کوبی را با سختی همراه کرده بود . در نهایت ساعت 19 به روستا رسیده و سوار بر ونی که انتظار ما را میکشید به استراحتگاه تدارک دیده شده در زارچ حرکت کردیم . صبح روز آخر به بازدید شهر زیبا و تاریخی یزد پرداختیم . بازدید از میدان ا میر چخماق ،مسجد جامع ،زور خانه 5 بادگیره ،خانه لاریها، آب انبارها و محلات بافت قدیمی شهر لذت این سفر را برای ما دو چندان کرد و شور و نشاط مضاعفی برای گروه به همراه داشت . در انتها ساعت 17 سوار بر اتوبوس به سمت مشهد حرکت و ساعت 10 با ورود به مشهد به سفر خود خاتمه دادیم .