گزارشی مختصر از برنامه " قله برف ریز "

دسته: اخبار باشگاه , گزارش برنامه
بدون دیدگاه
یک شنبه 1 اسفند 1395 01:00

گزارشی مختصر از برنامه  " قله برف ریز "

گزارشی مختصر از برنامه  " قله برف ریز "

🔸سرپرست:خانم حسین زاده
🔸تاریخ اجرا: 29 بهمن 95
🔺برنامه مشترک کوهنوردی و کوهپیمایی:

ساعت 6 صبح مطابق برنامه اعلام شده از محل مقرر ایستگاه گل بهار حرکت کردیم... بارش باران ساعت 7 صبح در جاده آغاز شد..و مه نسبتا غلیظی را در جاده داشتیم.
ساعت '8:55 دقیقه به روستای برف ریز (یکی از روستاهای شهر تاریخی نیشابور ) که محل آغاز پیمایش کوهنوردی تا رسیدن به قله بود رسیدیم.
ساعت 9:10َ دقیقه با معرفی سرپرست عقبدار و سر قدم در حالی که باران شدت بیشتری گرفته بود و باد هم شروع به وزیدن کرده بود با نام و یاد خداوند پیمایش آغاز شد.
در طی مسیر زیبای این قله مه غلیظی فضای طبیعت را دیدنی تر و شگفت انگیز تر کرده بود و همچنان بارش باران ادامه داشت.
با گذشت زمان و ارتفاع گرفتن تیم، بارش ها به صورت برف در آمده و بر سرعت باد نیز افزوده شد.
تیم به حرکت خود ادامه میداد و تدابیر و دستورات لازم توسط سرپرست محترم به عقبدار و سر قدم داده میشد.
در ارتفاع 2427 متری که تقریبا کمتر از 100 متر با قله فاصله داشتیم که برف و کولاک شدید همراه با مه غلیظ منطقه را فرا گرفت ،با توجه به تدبیر سرپرست تعداد 5 نفر از اعضای تیم اقدام به صعود قله کردیم و در ساعت 11:25 تیم صعود کنده بر فراز قله رسیدیم و به سرعت به اعضای دیگر گروه ملحق شدیم. به سرعت ارتفاع کم کردیم تا به منطقه مطمن رسیدیم..
پیمایش در برگشت به خوبی ادامه یافت و همگی در سلامت کامل و رضایت مندی به سمت مشهد حرکت کردیم.
از ویژگی های مثبت این برنامه آموزش گامبرداری صحیح در کوهستان، مبحث تنفس در کوهنوردی و روش استفاده از باتوم توسط مربی محترم آقای زاده تراب انجام گرفت.

سرپرست برنامه: سرکار خانم حسین زاده.
مربی و سرقدم:جناب آقای زاده تراب
عکاس و عقبدار و گزارش برنامه: آقای رسول مقیم.