گزارشی مختصر از برنامه "هرمز ـ قشم"

دسته: گزارش برنامه
بدون دیدگاه
چهارشنبه 11 اسفند 1395 11:16

گزارشی مختصر از برنامه  "هرمز ـ قشم"

🔸سرپرست:آقای مسیح آبادی
🔸تعداد افراد: ۲۶ نفر
🔸تاریخ اجرای برنامه: ۱ الی ۷ اسفندماه

یکم اسفند ساعت ۱۵:۲۵ دقیقه عصر پس از سوار شدن به قطار با تعداد ۲۶ نفر سفر آغاز شد.
دوشنبه دوم اسفند ساعت ۱۱:۴۰ به بندرعباس رسیدیم و
مستقیما توسط کشتی به سمت جزیره ی زیبای هرمز رفتیم.

سه دستگاه تویوتا هایلوکس هماهنگ شده از قبل در محل حضور داشتند به محل اسکان رفته پس از صرف نهار گردش ها رو شروع کردیم.

اله نمک، کوه های رنگین کمان و یکی از غارهای نمکی هرمز، مجسمه فردوسی، دماوند هرمز و ... رو مشاهده کردیم و بعد از آن دره مجسمه های سیمرغ و اژدها را پیمایش کردیم.
 به محل اسکان بازگشتیم و صرف شام و ..
روز دوم پس از ورزش صبحگاهی با قایق های تندرو به جزیره زیبای لارک رفتیم، در ادامه به ساحل مفنغ هرمز سری زدیم این ساحل یکی از زیباترین ساحل های دریایی دنیاست و از معدن هماتیت هرمز در همان نزدیکی دیدن کرده، دور جزیره رو قایق سواری کردیم و جاهای مختلفش مثل روزنه دریا و کوههای پفکی و دیوارهای ساحلی جنوبی کمپ محیط زیست و... را مشاهده کردیم
 بعد از صرف نهار بازدید از غار نمکی زیبای هرمز در برنامه انجام شد.
در بازگشت چند جبیر(آهو) رو هم در نزدیک جاده دیدیم.
شب را در کنار یکی از سواحل هرمز اتش برپا کردیم و شعر خواندیم.
روز سوم در یک حرکت بسیار خوب به پاکسازی ساحل نزدیک به اسکله هرمز پرداختیم و زباله ها رو از ساحل جمع آوری نمودیم. حرکت تاثیر گزاری بود واقعا دوستان دست مریضاد دارند

بازدید قلعه پرتغالی ها را داشتیم و از صنایع دستی انجا دوستان خرید کردند و کمک به جوامع محلی نیز انجام شد
و در ادامه از موزه ناد علیان بازدید بعمل امد.
بعد از استراحت و صرف نهار به جزیره قشم رهسپار شده و طبق برنامه ساعت ۱۷ در چند سوییت با هماهنگی قبلی اسکان یافتیم.
دوستان شب رو در بازار های قشم مشغول شدند.
روز چهارم و پنج شنبه با یک دستگاه مینی بوس وی ای پی به گشت و گذار مناطق طبیعی قشم منجمله غار خربس، دره ستارگان، جزیره ناز و چاهکوه بسیار زیبا و جنگل حرا بسیار با ارامش و زیبا پرداختیم در مسیر نهار صرف شد و حدود ساعت ۱۵ تا ۲۲درگهان دوستان به گشت در بازار و خدید پرداختند.
جمعه دوستان تا ساعت ۱ ظهر در اختیار بودند با کشتی به بندر عباس امده و ساعت ۱۷ ایستگاه راه اهن بودیم . ساعت ۱۸:۲۵ قطار براه افتاد و همه باهم ، خشنود و سرشار از انرژی ساعت ۱۵:۳۰  روز شنبه هفتم اسفند به مشهد شهر عزیزمون رسیدیم.

درپایان سپاس و شکر خداوند که بار دیگر طبیعتش را ارزانی ما داشت و بسلامت و در پناه خودش این همه لذت و زیبایی را برایمان مهیا کرد. 🙏🏻🌺
در ادامه از همه اعضا شرکت کننده بخاطر مساعدت و صبر و اخلاق خوبشون...
و از مسئولین  برنامه سرکار خانم امامی سرپرست بانوان و خانم توتونچیان امدادگر همیشه آماده، کمال تشکر و‌ قدردانی را دارم.