گزارش برنامه صعود قله هفت خوان

شنبه 30 اردیبهشت 1396 23:46

گزارش برنامه صعود قله هفت خوان

تاریخ اجرا : 27-30 اردیبهشت 96
محل اجرا :البرز غربی-قله هفت خوان از مسیر شمالی(روستای آزادبر)
شرح برنامه:
27 اردیبهشت  96:
ساعت 20:25  به همراه سه نفر از همنوردان  از ایستگاه راه آهن مشهد عازم شهر تهران شدیم.
28 اردیبهشت 96:
ساعت 7:30  صبح به تهران رسیده و با یک دستگاه ماشین سواری عازم  منزل یکی از همنوردان در شهریار تهران شدیم و پس از صرف صبحانه و نهار به اتفاق سه نفر از اعضای گروه کوهنوردی شهریار تهران، به سمت کرج و سپس جاده چالوس رهسپار شدیم. پس از رسیدن به کیلومتر 55 کرج-چالوس (منطقه گچسر) مسیر خود را به سمت روستای آزادبر ادامه دادیم. قبل از روستا جاده خاکی سمت چپ را (جاده طالقان از گردنه عسلک ) تا ارتفاع 2600 متر ادامه دادیم .
ساعت 18 کمپ خود را در ارتفاع 2720 متر دایر و برای هم هوایی و شناسایی بهتر منطقه تا ارتفاع 3100 متر (از ارتفاعات یال روبه رو)  صعود  انجام دادیم.
29 اردیبهشت 96:
ساعت 7 صبح  بیدارباش و پس از صرف صبحانه و جمع کردن لوازم و با پیوستن 6 نفر دیگر از اعضای گروه شهریار در ساعت 8 صعود را آغاز کردیم.
ساعت 9:30 به ابتدای گردنه مشرف به قله رسیدیم و پس از گذر از گردنه حدود ساعت 11 به ارتفاع 3500 متر رسیدیم. بعلت شیب زیاد و برفکوبی سنگین و عبور از مناطق صعب ، زمان صعود طولانی گردید و حدود ساعت 13:20 به قله آزادبر با ارتفاع 3907 متر رسیدیم و  عکس های زیبایی از قله و اطرف ثبت  نمودیم.
با توجه به بررسی  گردنه برفی که بین قله آزادبر و قله هفت خوان وجود داشت  و خطر عبور  از آن تصمیم بر آن شد که صعود قله هفت خوان توسط آقای زاده تراب و آقای فنائیان انجام پذیرد و بقیه دوستان فرود را آغاز نمایند.
حدود ساعت 14 بهمراه آقای فنائیان به قله رسیدیم و پس از استراحت کوتاه ، مسیر بازگشت(و  پیوستن به سایر همنوردان) را آغاز نمودیم . حدود ساعت 16:30 به محل کمپ  رسیده و پس از جمع آوری تجهیزات به سمت تهران عزیمت نمودیم.ساعت 21:30 به راه آهن رسیدیم و ساعت 21:50 به سمت مشهد بازگشتیم
30 اردیبهشت 96:
ساعت 8:30 باسلامتی و انرژی مضاعف ازبرنامه به مشهد رسیدیم .خداوند را به پاس این صعود موفقیت آمیز و ثبت لحظلات زیبا و بیاد ماندنی شاکریم.