گزارش برنامه روستای زیبای قوشه چشمه- استان گلستان

بدون دیدگاه
سه شنبه 2 خرداد 1396 00:18

گزارش برنامه  روستای زیبای قوشه چشمه- استان گلستان

گزارش برنامه استان گلستان( تنگراه) روستای زیبای قوشه چشمه جنگل پیمایی وصعود قله ی بیک لی.
روستای قوشه چشمه :
این روستا در جوار روستای توریستی تنگراه میباشد و راه اصلی آن از منطقه دره شمالی تنگراه به سمت کوه است که مناظر بسیار زیبایی دارد. وجه‌تسمیه : قوشه در زبان ترکمنی به معنای جفت بوده و به سبب وجود چشمه های دوگانه در روستا به این نام معروف گشته است. روستای قوشه چشمه یکی از سه‌راه دسترسی به تالاب سولوکلی است وبه سبب قرار گرفتن در ارتفاعات دارای هوای خنک و  دلپذیر در فصول گرم سال است.
روستای تنگراه :
روستای تنگراه از توابع دهستان قراولان ، بخش گالیکش می باشد. این روستا در حدود 30 کیلومتری شرق شهر گالیکش و در مسیر جاده خراسان  - گلستان  واقع شده است. این روستا از سمت شرق به جنگل گلستان ازسمت شمال به رشته کوه بیلی و کوه های خواجه صالح ، از غرب به  روستای ترجنلی و از جنوب به رودخانه دوغ و کوه چغانلی،قوشبان و جمشید آباد محدود شده است. آب و هوای این بخش با توجه به ناهمورایها به دو نوع تقسیم می شود در ارتفاعات به علت کوهستانی بودن ، آب و هوای معتدل کوهستانی است ، و در نواحی کم ارتفاع و جلگه ای به آب و هوای معتدل و نیمه مرطوب تبدیل می شود.
شرح برنامه :
ساعت22/30 چهارشنبه شب با یک دستگاه اتوبوس به سمت استان گلستان حرکت کردیم ساعت6صبح به تنگ راه رسیده و با یه دستگاه نیسان کوله ها به روستا منتقل شد و دوستان با یک کوله کوچک همراه باصبحانه و اب..به سمت روستا حرکت کردیم و از دل جنگل پیمایش خودمان را آغاز کردیم این راه میان بری است که بعد از 4 ساعت پیاده روی ملایم به روستا خواهیم رسید بین راه برای صرف صبحانه توقف کردیم و استراحت های کوتاهی در مسیر داشتیم تا دوستان از هوا و فضای زیبای جنگل استفاده کنند و عکسهای زیبای بگیرند.
بین ساعت 12تا 13 به روستا رسیدیم دوستان مهمانواز روستا نهار را آماده کرده بودند بعد از خوردن چای اتشی نهار صرف شد ، دوستان در خانه های روستای که برایشان در نظر گرفته شده بود اسکان شدند و تا ساعت17 استراحت به دوستان داده شد.
ساعت 18 برای یک جنگل پیمایی و دیدن غروب آفتاب به بالاسر روستا حرکت کردیم و تا تاریک شدن جنگل صبر کردیم و شب جنگل را تجربه کردیم. به روستا برگشتیم و دور اتش گرم صحبت و شعرخوانی شدیم و شام را با آش محلی روستا دور هم صرف کردیم.
فردا صبح ساعت 6/30 بیدار شدیم صبحانه شیر تازه، پنیر محلی ، کره،عسل و نان تنوری به سبک سنتی توسط خانم های روستا آماده شده بود بعد از صرف صبحانه دوستان آماده شدن برای رفتن به قله ی زیبای بیک لی . رفت و برگشت این قله 4 ساعت زمان می برد و ارتفاع1650میباشد شما اگر ساعت 8 صبح حرکت کنید بین ساعت 12 تا 13 به روستا بر میگردید.
نهار چک درمه ، پلو گوشت محلی که مخصوص ترکمن ها هست توسط خانم های روستا اماده میشود بعد از صرف نهار یک تا دو ساعت استراحت کردیم. ساعت16 با ماشین نیسان به سمت تنگراه برگشتیم و سوار اتوبوس شدیم بین ساعت 23 تا 24 به مشهد رسیدیم.