گزارش صعود و پیمایش خط الراس قله برف ریز به قله شیر باد

🔸سطح برنامه: کوهنوردی دشوار
🔸تعداد نفرات: ۲۱ نفر
🔸تاریخ اجرای برنامه: جمعه ۵ خردادماه  1396

ساعت ۴/۵ صبح از ایستگاه گلبهار به راه افتادیم و ۷:۱۰ به منطقه زیبای برف ریز نیشابور رسیدیم و پیمایش را به سمت پای کار قله برف ریز شروع کردیم، ساعت ۷:۲۰ برای صرف صبحانه در باغ زیبایی در پای کار توقف کردیم و ساعت ۷:۴۵ پیمایش را شروع کردیم و حدود ساعت ۱۰ به قله بسیار پهناور برف ریز با ارتفاع ۲۴۵۷ متر رسیدیم. پس از گرفتن عکس گروهی و استراحت کوتاه پیمایش خط راس را شروع کردیم.
در مسیر پیمایش خط راس، حضور عشایر تقریبا زیاد منطقه پاکوب های خوبی را ایجاد کرده بود.
در پی صعود وفرودهای(بده ،بستان های) سنگین خط راس و تراورس های مسیر، وجود اولنگ های فصلی منطقه تیم ما به را استراحت و نوشیدن آب خنک دعوت می کرد.
ساعت ۳ بعد از ظهر در کنار یکی از اولنگ ها ناهار را به همراه دوغی تازه محلی که یکی از  عشایرمهربان منطقه ما را مهمان کرده بود، صرف کردیم.
سپس ادامه پیمایش را شروع کردیم در این بخش از خط راس، هنوز بخش هایی از مسیر پوشیده شده از برف بود و همچنین برف چال های  که رودهایی بسیار زیبا آب خنک را ایجاد کرده بود وجود داشت.
کم کم به شیرباد نزدیک شدیم و روی خط راس بینالود به شیرباد قرار گرفتیم و سپس شیرباد را در ساعت ۶/۳۰ بعد از ظهر صعود کردیم.
پس از گرفتن عکس دسته جمعی و استراحتی کوتاه مسیر برگشت از قله را از سمت دره نهل شروع کردیم،با توجه به اینکه هوا به تاریکی می رفت ،فرود از شیب های تند مسیر سخت تر می شد تا به دره نهل رسیدیم سپس دره را به سمت انتهای دره زشک محل قرار مینی بوس پیمودیم .
در نهایت حدود ساعت ۱۰ به مینی بوس رسیدیم و همه با شادی بسیار از پیمایش خط راس و صعود هر دو قله همراه با خستگی از پیمایش سنگین مسیر ،سوار مینی بوس شدیم و به سمت مشهد حرکت کردیم.

🔸مسئول فنی: آقای حسین جنتی

زمان پیمایش : ۱۳ ساعت
کمترین ارتفاع : ۱۸۱۱ متر
بیشترین ارتفاع :۳۳۰۰ متر

🔻' در پایان از تمامی دوستان شرکت کننده در برنامه که نهایت لطف و همکاری را با سرپرست داشتند، سپاسگزاریم.'