گزارش برنامه قله هزار مسجد به بابا رمضان

زمان برنامه:۲۵و۲۶خرداد ماه ۹۶
سطح برنامه : نیمه دشوار
تعداد نفرات شرکت کننده ۱۲ نفر
منطقه اجرای برنامه:خراسان رضوی/مشهد/چناران/روستای بقمج/روستای لایین کهنه/بابا رمضان/رباط/کلات/مشهد
ما ۱۲نفر مشتاق بودیم تا طبیعت زیبای هزار مسجد را ببینیم
هر کس تصویری برای خود ساخته بود
در ساعت مقرر یعنی ۶صبح با مینی بوسی به رانندگی جناب «گروهی»بطرف چناران حرکت کردیم وپس از چناران با طبیعت زیبای روستای بقمج روبرو شدیم ؛ولی بعلت محدود بودن زمان فرصتی برای توقف نبود وسپس با گذشتن از روستای اندیشش کوله بارهایمان را بمقصد قله بستیم و پیاده رهسپار شدیم
وبعد از ۲ساعت پیمایش در ساعت ۱۲ظهر با دوستان سرود ای ایران رابر فراز قله خواندیم
ودر ساعت ۱۳/۳۰ در منطقه خوش اب وهوای النگ شاهی ودر کنار چشمه ای سرد وگوارا و در فاصله ای نزدیک به قله (شرق قله) نهار را با دوستان صرف کردیم وبعد از نیایش با خالق هستی بطرف ادقلاقی (ادقلاقی در گویش محلی به معنای دو گوش اسب میباشدوشاخصه محل عبور وپاکوب میباشدواز فاصله دور نمایان وبسیار زیبا میباشد)وپا کوبی که مارا به نور الی میرساند قدم گذاردیم
باور کردنی نبود / جنگل انبوه درختان اورس /همان  چیزی که من وشاید شما در نقاشی ها میکشیم/منظره ای به یاد ماندنی بود/
هر چه ارتفاع زیادتر میکردیم مناظر اطراف زیباتر وقله هزار مسجد چشم نوازتر میشد تا بالاخره به نور الی رسیدیم
ساعت حدود ۱۷ بود و قرار بر کمپ شبانه در این محل را داشتیم /منطقه ای سر سبز و اب فراوان .با مشورت گروه به ادامه مسیر تا دو ابی توافق شد وبعد ۲ساعت پیمایش وعبور از بدوبستون ودر انتها شیب تند به محل دو ابی رسیدیم وبلافاصله محل کمپ در زیر درختان اورس ونزدیک رودخانه ودر محلی امن انتخاب وچادرها بر پا شد
شب به یاد ماندنی در کنار اتش وزیر نورستارگان  سپری شد
صبح طبق قرار قبلی ساعت ۵/۳۰ بیدار باش وسپس با کوله سبک بطرف ابشارهای پلکانی به راه افتادیم
یکی از جاذبه های هزار مسجد ابشارهای زیبای ان در انتهای دره لایین کهنه در منطقه دو ابی می باشد(انتهای دره ؛ رودخانه به دوقسمت وهرقسمت دارای ابشارهای قشنگی میباشد)
باتفاق گروه وبعد از عکاسی ابشارها ولذت بردن از طبیعت به محل کمپ برگشتیم وبعد از صرف صبحانه وجمع کردن چادر ها در ساعت ۱۰صبح بطرف بابا رمضان راه افتادیم
درساعت ۲۱وبعد از ۱۰ ساعت پیمایش در دره زیباورودخانه پر اب و۱ساعت صرف ناهار در روستای لایین کهنه با لباسی سرتاسر خیس وبا چهرهایی شاد وخندان به بابا رمضان ومحل مینی بوس رسیدیم
و در ساعت ۲صبح با خاطره ای زیبا و فراموش نشدنی به مشهد رسیدیم.
 سرپرست برنامه : جناب حسین حسینیان (09155155629)