گزارش خط الراس کلون بستک به ازادکوه

گزارش خط الراس کلون بستک به ازادکوه

به نام خدای افریننده کوهستان و ارامش مطلقش
          زمان برنامه:١٣خردادالی١٧خرداد
روز یکشنبه ١٣خردادساعت ٢٢:٥٠ بوسیله قطار به شهرتهران جهت قصد تلاش در منطقه البرز مرکزی وصعود به قلل  کلون بستک -خانه سنگی-سرکچال ٣-سرکچال ٢-سرکچال١-گردنه ورزاب-هرزه کوه -قله برج-تیغه های ژاندارک -خلنو کوچک -خلنو بزرگ-میش چال -سرخرسنگ-پالوان -پالون گردن -نرگس شرقی -نرگس غربی-الرگنو-گردنه گون پشته-کهنو -یخجال-گردنه چله خانه -قله چله خانه-قله چورن -گردنه چورن -قله آزادکوه به منطقه زیبای شمیرانات  گردنه دیزین عزیمت کردیم . درساعت٣٠: ٨صبح به شهرمورد نظر رسیدیم وبلافاصله با ٢دستگاه خودروی تاکسی به محل موردنظر حرکت کردیم و حدود ساعت١١ونیم از ارتفاع ٣١٠٠ متری پیمایشمان در شیب تند با کوله های سنگین اغاز شد.تیم درساعت ٢:٣٠به قله کلون بستک رسیده وبلافاصله حرکت در خط الراس اغاز شد.ازشیب تندی که ارتفاع راکم میکرد به سمت قلل سرکچال حرکت کردیم مسیر پوشیده از یخجالهایی باشیب تند ودست به سنگ همراه بودکه این امر احتیاط بیشتری را می طلبید در بعضی نقاط بالاجباراز طنابهای انفرادی به عنوان حمایت نفرات استفاده میشد تا از خطر وحوادثی احتمالی پیشگیری شودبه هرحال ازمنطقه خطر با سلامت عبور کردیم.ساعت ١٩کمپ روز اول در ارتفاع ٤٠٠٠متربین قلل سرکچال ١و٢برقرار شد.
روز دوشنبه ١٤خرداد.با نظر سرپرست یک نفراز اعضای تیم بایداز ادامه مسیر صرف نظر میکرد وبا اقای مقیم به پایین دست هدایت میشد.ساعت ٨ بعد از خداحافظی از دوستان به ادامه مسیر به سمت قلل سرکچال ٢و٣حرکت کردیم .بعد ازعبور از قلل سرکچال به گردنه ورزاب از شیب تند ویخجال طولانی ارتفاع کم کردیم  حرکت برروی یخجال همراه با کلنگ وکرامپون امکان پذیربود تا ازخطرات احتمالی پیشگیری شود.بعد از استراحت کوتاه به ادامه مسیر پرداخته قله هرزه کوه نیز صعود شد وکمی با تغییر جوی هوا مواجه شدیم با ادامه مسیر به قله کاملا ریزشی برج رسیدیم با مهارت دست به سنگ شدن از برج نیز عبور کرده بلافاصله باید ادامه مسیر میدادیم تیغه های ژاندارک در مقابلمان خودنمایی میکرد.عبور ازتیغه های ژاندارک با تراورس های متعدد از یخجالهایی با شیب تند ودست به سنگ شدن همراه بود که به لطف خدا با احتیاط کامل مسیر سپری شد.بعد از پشت سر گذاشتن مسیر در گردنه ای بین خلنوکوچک وبزرگ در ارتفاع ٤٢٥٠کمپ دوم برقرار شد بارش برف ملایمی همچنان از ساعتها پیش ادامه داشت شب تقریبا سردی سپری شد . روز سه شنبه ساعت ٨صبح بعد از جمع آوری کمپ ادامه مسیر وقله پیش رو یمان خلنو بزرگ باارتفاع ٤٤٥٠بودمسیر ما با یخجالهای طولانی وشیب های تند همچنان ادامه داشت باعبور ازچند قله فرعی به قله سنگی میش چال رسیدیم مسیرعبور از قله به صورت تراورس از سمت چپ میباشد که متاسفانه پوشیده از یخ بلور بود در حین بررسی مسیرهای مختلف با مخالفت وانصراف از ادامه مسیر٢نفر از اعضای گروه مواجه شدیم.بهرحال سرپرست تصمیم به برگشت وهدایت تیم از مسیردره لالان  میشوداز خط الراس تاگردنه لالون برف کوبی را دوباره اغاز میکنیم ساعت ١٨به روستای لالان میرسیم .دقایقی توقف واستراحت میکنیم درحمام تمیز روستاخستگی از تن می زداییم وخدایمان  را از سعادت صعودی دیگر و نعمت همنوردی  شکر گفتیم . .ساعت ٢٣بعد از صرف شامی مفصل عازم مشهد میشویم سرانجام ساعت ٩صبح به مشهد رسیدیم .
جایتان خالی یادتان همراهمان بود.
شرکت کنندگان در برنامه -محسن اشرفی -حامد جهانیان -صادق قصابزاده -رسول مقیم -مهدی توکلی خواه -شیرین عنبرسوز
سرپرست -محسن اشرفی
جلودار-حامد جهانیان
عقب دار-رسول مقیم وصادق قصابزاده
امداگر -حامد جهانیان
🗻🗻🗻🗻🗻🗻🗻
گزارش از:محسن اشرفی
 ایزدپاک یارونگهدارکوهنوردان این مرزو بوم باد.