گزارش برنامه روستای ژرف به روستای حمام قلعه

🔸سرپرست: آقای مجید زاده‌تراب
🔸منطقه: کلات
🔸سطح برنامه:کوهنوردی با سطح متوسط
🔸مدت برنامه: ۱ روز (۲۳ تیرماه ۱۳۹۶)
🔸تعداد نفرات: ۲۶ نفر

توصیف منطقه:

در میان رشته کوه‌ هزارمسجد (کلات) روستای ژرف به دور از هیاهوی شهر در میان دره‌ای زیبا قرار دارد. رودخانه‌ای که از این روستا میگذرد باغات سرسبزی پدید آورده است.مسیر رود به سمت روستای حمام قلعه، مسیری بکر و دست‌نخورده می‌باشد که زیبایی‌های خاص خودش را دارد. کوه‌های سر به فلک کشیده در تمام مسیر خودنمایی می کند. درختان اُرس، درختان آلو و بوته‌های تمشک وحشی در بعضی نقاط به چشم می‌خورد.

گزارش برنامه :

ساعت ۶ صبح بعد از حضور تمامی افراد به سمت روستا حرکت کردیم. در راه از توضیحات جناب آقای زاده‌تراب درباره منطقه و طبیعت آنجا، نوع کوه‌ها و پوشش گیاهی ناحیه بهره‌مند شدیم.
در حدود ساعت ۹ صبح جهت صرف صبحانه توقف کردیم و بعد ۴۵ دقیقه به جاده برگشتیم.
تاجاده سررود ۱۱۵ کیلومتر و پس از آن ۱۴ کیلومتر آسفالت به سمت روستا ژرف و حدود ۳۶ کیلومتر جاده خاکی وجود دارد. در این بین از روستاهای ارتکند، باغکده، آبکمه و چادرهای عشایری منطقه عبور کردیم.
ساعت ۱۱.۲۰ به روستای زیبا و بکر ژرف رسیدیم. بعد از تعیین سرقدم و عقب‌دار گروه به راه افتادیم و در این بین از مناظر زیبای اطرافمان نهایت لذت و شادمانی را میبردیم.
ساعت ۱۳ بعد از عبور از روستا وباغات و پیاده‌روی در رودخانه، به آبشار رسیدیم که برخی دوستان تنی به آب زدند.
بعد از آن از درختان خودرو آلو و بوته‌های تمشک وحشی که در میانه راه بودن استفاده کردیم.
ساعت ۱۵ جهت صرف ناهار در منطقه‌ای زیبا و سبز اطراق نموده و نیم ساعت بعد به راه‌مان ادامه دادیم.
در آخر در حدود ساعت ۱٨.۵۰ بعد از ۱۴ کیلومتر کوهپیمایی به روستای زیبای حمام قلعه رسیدیم و ۱۰ شب به شهرمان مشهد بازگشتیم.

🙏🌺سپاس از کمک و همیاری همه ی عزیزان شرکت کننده در برنامه بویژه جناب آقای کرامت نیا جهت عکاسی بینظیرشان از طبیعت و تیم.