گزارش برنامه ترکیه استانبول

گزارش برنامه ترکیه استانبول

🔶نام برنامه: جاذبه های گردشگری ترکیه و‌ استانبول
🔸مدت برنامه:  11 روزه  تاریخ اجرای برنامه: 1 لغایت  11 تیر ماه
🔸سطح برنامه: آسان ( از سری برنامه های اکوتوریسم )
🔸سرپرست: آقای حسن مسیح آبادی ( 09367710107 )

سلام و سپاس
سفرنامه ی ترکیه-استامبول
روز اول و پنجشنبه ساعت ۵ عصر، حرکت از مشهد انجام شد .برنامه شب سوپرایز کیک و کادو تولد خانم صادقی برای مادرشون خانم میریزدی در اتوبوس برگزار شد
روز دوم جمعه ۹۶/۴/۲ساعت ۷ صبح تهران بودیم و حرکت از تهران به سمت مرز بازرگان ترکیه (ساعت ۸ صبح) انجام گرفت
در ادامه از مسیر قزوین-زنجان-تبریز و ساعت ۵ بعداز ظهر در مرز بازرگان و بعد از ۲ ساعت نظارت ، ارزیابی و انجام کارهای گمرکی و حدود ۳ ساعت بازرسی اتوبوسی ساعت حدود ۹شب به سمت استامبول حرکت نموده و ساعت ۵ عصر فردای اونروز و شنبه به مقصد رسیدیم.دریافت سوئیت ها انجام گرفته و اسکان دوستان و گشت چند ساعته اطراف محل اسکان صورت گرفت.

روز اول برنامه :
تور یک روزه بازدید از جزایر بیوک آدا و یالوا و ... و گشت و گذار در کنار سواحل دریای مدیترانه بسیار تمیز و جزایر بکر و زیبا  که همراه با دوچرخه سواری بعضی دوستان همراه بود

روز دوم :

برنامه ی بازدید داشتیم که از دانشگاه تاریخی استانبول ،مسجد بایزید ، بازار مرجان و در انتها مسجد تاریخی و بسیار زیبای سلطان احمد رو دیدن کردیم.شب را با جمعی از دوستان در کنار یکی از سواحل شهر شب مانی داشتیم.
جای همه ی عزیزان خالی👍🌺

روز سوم و سه شنبه به بازار اختصاص یافت --بازار الویوم
یک پاساژ تمام عیار با قیمت های مناسب و آف خورده و اجناس با کیفیت
اعضا تیم به گشت و خرید پرداختند و بعد از ظهر به محل اسکانمون بازگشتیم

و اما روز چهارم و چهارشنبه
مقصد ما بازار لوکس فروم استابول تعریف شده بود و جهت گرفتن چند عکس اول به میدان تقسیم رفته و بعد ترانسفر دوستان به Frum Stanbul  صورت گرفت بسیار پاساژ مدرن و با اجناس باکیفیت و قیمت های عالی همه ی دوستان خرید انجام دادند و نهار و ...بازگشت

شب به اختیار بعضی دوستان به خیابان استقلال که یکی از خیابان های تاریخی و مردمی استامبول هست رفته و بازدید  داشتیم و بسیار جالب بود.کباب ترکی که من شخصا در اونجا خوردم بهترین کباب ترکی استامبول بود😃🌷👍

پنجشنبه ، روز موزه ها
که هر چه عکس از زیبایی و عظمت و شکوه اونروز بزارم بازم کمه
موزه توپ کاپی یا توپ قاپی بسیار با شکوه
موزه کلیسای تاریخی ایاصوفیا
و در انتها بازدید از گحانه پارک

بازگشت  به محل اسکان و آماده شدن برای گشت تفریحی کشتی کروز در هنگام شب و دوستان با برنامه های متنوع کشتی و شبی از شب های استامبول رو سپری کردیم.
بسیار خوش گذشت و جای تک تک دوستان خالی 🌺🙏🌷

و روز آخر برنامه مصادف با جمعه و جمعه بازار ما بود در خیابان فندک زاده
بازاری از همه رنگ و از همه چیز
خریدهای لحظه اخر انجام و بازگشت
برخی دوستان به جمع آوری وسایلشون پرداختن و بعضی به اختیار خود یک کشتی تفریحی دیگر رو رفتند و گشت و گردش داشتند.
همه خرسند و خوشحال از یک برنامه ی جامع و کامل
و فردای آنروز  شنبه ساعت ۱۲ ظهر عزیمتمان به وطن آغاز شد و دو شنبه ۱۲ شب به سلامتی به مشهد رسیدیم.

در پایان از همه ی اعضا شرکت کننده مچکرم که اگر جاهایی مشکلی پیش میومد با صبر و تحملشون برنامه رو بخوبی پیش بردند
از کمک سرپرست خوب برنامه خانم امامی کمال تشکر رو دارم
از اقا رضای خندان در بحث تدارکات و شاد کردن دوستان خیلی کمک کردن و مچکرم و از خانواده محترمشان تشکر دارم
از راهنمای برنامه خانم برهمند و اعضا همراه تشکر میکنم
از مسئولین باشگاه مچکرم.
از همه ی عزیزان دیگر سپاسگذاری دارم.
ان شالله برنامه های بعد رو هر چه بهتر و پربارتر بتوانیم به انجام برسانیم.