گزارش برنامه صعود به قله زشک

🔸مدت برنامه: ۱ روز
🔸زمان اجرای برنامه: ساعت ۵.۳۰ صبح

برنامه قله زشک
صبح آدینه 6 مردادماه از قرار همیشگی در ایستگاه گلبهار به همراه همنوردان خوب وعزیز این برنامه راهی دیار زشک شدیم.
قله زشک با ارتفاع حدود 2512 متر ( 36.32825,59.15514) درمحدوده روستای زشک و در ابتدای دره نهل قرار دارد. مسیر دستیابی به این قله از مسیر قله شیرباد و حدود 250 متر بالاتر از دوراهی چشمه قلقلی (36.316765, 59.176903) از کوچه باغ نسبتا باریکی در سمت راست جاده می باشد. در انتهای این کوچه باغ و درست در ابتدای مسیر قله، چشمه و برکه ی کوچکی قرار دارد که به جهت شکل خاص آن به نام برکه گلابی (36.32133, 59.16863) شناخته می شود. سایه سارباغات سرسبز این برکه، مکان بسیار مناسبی برای صرف صبحانه ی سبک پیش از صعود است.  توقف 40 دقیقه ای ما برای صبحانه فرصت مغتنمی بود برای گپ و گفت و آشنایی بیشتر با همنوردان.  پس از این تعلل کوتاه، مسیر پاکوب قله را از کنار برکه گلابی به سمت قله ادامه دادیم. پاکوب ضعیف شیب اول را که میگذریم، بقیه راه در بیشتر نقاط، مسیری تقریبا جاده مانند دارد که حتی دوستانی با موتور و دوچرخه نیز ازهمین مسیر عبور می کنند. صعود ما تا قله حدود یک ساعت و 50 دقیقه به طول انجامید. زیبایی دره و مسیر پیش رو از فراز قله زشک، خستگی راه و گرمای روز را از یاد می برد. پس از 40 دقیقه استراحت روی قله، مسیر بازگشت به دره را در پیش گرفتیم(طول مسیر پیمایش شده در رفت و برگشت حدود 7 کیلومتر).
به برکه گلابی رسیدیم و ناهار مختصر و استراحتی نسبتا طولانی داشتیم. ساعت 3 مسیر برگشت به روستای زشک را در پیش گرفتیم. حدود ساعت 4 و ده دقیقه سوار مینی بوس شدیم و به سمت مشهد حرکت کردیم.
در انتها از همکاری صمیمانه تمامی همنوردان در این برنامه سپاسگذاری می کنم.